In deze video (3.58m) vertelt Jasper Gabriëlse van Seepje over hoe hij en zijn zakenpartner op het idee kwamen om wasschilletjes uit Nepal in Nederland op de markt te brengen en hoe ze de start van hun bedrijf financierde.

Deze video sluit aan bij pagina 70 en 71  en bij pagina 78 en 79 van het boek. Jasper vertelt dat ze bij de start €4600 nodig hadden en waarvoor ze dat nodig hadden. En hij vertelt over hoe ze als studenten zonder een ondernemingsplan voor een bank te hoeven schrijven het geld leende bij de overheid.

De video sluit uiteraard ook aan bij pagina 54 tot en met 57 van het boek want veel duurzamer en socialer ondernemen dan Jasper en zijn partner Melvin doen is moeilijk.

Meer over hun bedrijf, producten en ambities (missie/visie) is te vinden op Seepje.nl.

Naar het overzicht met extra materiaal.

Je kunt Jasper en Melvin ook gebruiken als voorbeeld bij pagina 78 en 79 en dit filmpje laten zien dat ze in 2014 zelf maakten toen ze €10.000 wilde crowdfunden om hun vloeibare wasmiddel te gaan ontwikkelen.

Vergeet ook niet onderstaande video waarin Melvin en Jasper met veel enthousiasme vertellen over hun bedrijf. En over de ontwikkeling van hun vloeibare zeep, omdat veel mensen hun schilletjes niet kochten omdat ze vloeibaar wassen.